Retourzendingen krijgen alle aandacht!

De drukke eindejaarsperiode zit er weer op, ook voor Maniflex. We noteren begin januari. Voor vele ondernemingen is dat een moment om even op adem te komen. Maar tegelijk zijn er tal van anderen die de naweeën van deze drukte moeten opvangen. Én uiteraard, tussendoor moet de business blijven draaien.

Niet tevreden, geld terug…

De maand december, wat een voltreffer. Eerst komt de Sint, dan staat kerst al voor de deur, en nauwelijks een week later is het nieuwjaar. Tijd voor veel cadeautjes. Maar helaas voor sommigen sluipt er ook wel eens een onaangename verrassing voorbij. Niet de juiste kleur, niet het juiste model, totaal niet waar je op gehoopt had, onbruikbaar, of gewoon een productiefoutje. Allemaal redenen om gebruik te maken van de wettelijke termijn om je pakje terug te sturen.

Na de drukte … meer werk.

Het verwerken van retourzendingen is één van de zaken die veel aandacht vragen bij de bedrijven. Deze producten zijn uiteraard niet voor het stort, maar dienen snel weer op de juiste plaats in de stock terecht te komen, om uiteindelijk opnieuw in een alternatief handelscircuit te belanden. Het is voor bedrijven van belang dat deze producten snel op weer op waarde kunnen zijn. Zolang ze niet in de ‘etalage’ staan, zijn ze een verliespost. In januari is het aantal pakketjes dat terugkomt een veelvoud van wat het gewoonlijk is. Druk druk druk, dus.

Snel handelen is de boodschap, om tijdig weer op de gebruikelijke snelheid te kunnen draaien. De mensen van de productie willen dit uit de weg. Maar evident is dat niet, met dezelfde hoeveelheid aan werkende handen binnen je organisatie. Een vervelende zaak, waar Maniflex wel raad mee weet. Na de kerstperiode geen verloren maandagen voor ons. Wij springen bij en voor je het weet kan je weer volledig op je corebusiness focussen.

Heb jij ook zo’n (on)verwachte toename van werk die je niet onmiddellijk de baas kan (of waar je niet de gepaste materialen/machines voor hebt). Klop even aan, en we helpen graag.